Gastvrijheid

Iedereen kent wel de Indische gastvrijheid. Gastvrijheid in de zorg maakt onderdeel van onze kernwaarden en wij streven er met ons allen  ernaar om dit voelbaar te maken in al onze geledingen. Warme professionele zorg, Indische warme hartelijkheid, een begrijpende houding met respect voor de eigen unieke waarden en normen van de Indische cultuur.

Nusantara heeft zich aangemeld bij de Kwaliteits-audit “Gastvrije zorg met Sterren”.  Dit is een onderzoek naar de mate van de gastgerichte bejegening enerzijds en de gastvrijheidsbeleving anderzijds van bewoners, familieleden, vrijwilligers en medewerkers. Kortom de “gastvrijheidsthermometer” wordt in de totale organisatie gestoken. Deze audit vindt plaats in de komende maanden.

Om het begrip gastvrijheid in relatie tot zorg binnen onze organisatie tastbaarder te maken zijn er een dertigtal korte en wat langere interviews gehouden met bewoners, medewerkers, vrijwilligers en familieleden met de centrale vraag 

Wat betekent gastvrijheid voor jou’’.

Blij verrast en trots zijn we op de uitkomsten van deze gastvrijheid filmpjes. Niet alleen wist iedereen perfect te verwoorden wat gastvrijheid betekende voor henzelf en in de relatie tot Nusantara, maar ook kwamen spontaan onze andere kernwaarden, betrouwbaar, oprechte interesse, respect, en ontwikkeling aan bod.

 

GASTVRIJHEID IS…

Je welkom voelen.

Een positieve, memorabele beleving die het doorvertellen waard is.

Excellent gastheerschap.

Een totaalbeleving….

Klik op een video en beluister het verhaal volgens